پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112178
چهارمحال و بختياري ميزبان 9.5 ميليون گردشگر بود
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 809

گزارش خبرگزاري فارس از شهرکرد، حيدر صادقي بعدازظهر امروز در نشست کارگروه گردشگري اين اداره‌کل، اظهار داشت: اين تعداد گردشگر بيشتر از استان‎هاي تهران، اصفهان، شيراز، خوزستان و بوشهر به استان سفر کرده‌اند.

وي چهارمحال و بختياري را قطب اکوتوريسم کشور برشمرد و گفت: گردشگراني که چهارمحال و بختياري را مقصد سفر خود انتخاب کرده بودند از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي اين استان بازديد کردند.

صادقي با اشاره به مناطق گردشگري اين استان، گفت: حاشيه زاينده رود، قلعه تاريخي فرهنگي چالشتر در شهرکرد مرکز استان، منطقه گردشگري سياه سرد بروجن، پيرغار در شهرستان فارسان، درياچه شلمزار و روستاهاي دوپلان تا معدن در شهرستان کيار، چشمه ديمه، آبشار شيخ علي خان و آبشار تونل اول کوهرنگ در شهرستان کوهرنگ، چشمه مولا و سرداب رستم آباد در شهرستان اردل و چشمه برم در شهرستان لردگان از جمله اين مناطق است.

معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري با اشاره به جايگاه و اهميت گردشگري، گفت: امروزه گردشگري مهم‌ترين فعاليت اقتصادي جهان از يک سو و مهم‎ترين موضوعات علمي روز از سويي ديگر است، برهمين اساس سياست‎ها، راهبردها و برنامه‎ريزي‎هاي گردشگري از چالش‎هاي مهم فکري جامعه علوم انساني است.

وي ادامه داد: نخستين و مهم‌ترين عامل در الگوي رفتاري و نتيجتا در فضاي گردشگري رفت و آمد مسيرهاي گردش، گردشگران براي بازديد از جاذبه‌هاي شهري است، چراکه عامل اصلي در جذب گردشگر به شهرها، جاذبه‎هاي آن شهر است، دومين عامل محل اقامت گردشگران است که مرکز ثقل حرکتي گردشگران در شهر بوده و سومين عامل نيز خريد و تهيه سوغات در شهر است.

صادقي با اشاره به ضرورت برنامه‌ريزي براي پذيرش گردشگر، گفت: در سال‌هاي اخير استان چهارمحال و بختياري در زمينه جذب گردشگر به جرگه استان‌هاي شمالي و استان اصفهان پيوسته و در اين زمينه اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان اقدامات بسياري نظير احداث کمپينگ‌هاي گردشگري و شناسايي مناطق نمونه گردشگري براي جذب گردشگران به استان انجام داده است.

وي چهارمحال و بختياري را مکان مناسبي براي تفريح و گذراندن اوقات فراغت گردشگران برشمرد و گفت: اين استان در زمينه جاذبه‌هاي طبيعي( اکوتوريسم) از استان‌هاي برتر کشور است.

معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه شهرهاي اين استان در زمينه جذب گردشگران شهري ضعيف هستند، افزود: يک شخص و يا يک اداره خاص به تنهايي نمي‎توانند کاري از پيش ببرد و مي‌بايست تمامي مسئولان استان دست به دست هم دهند و براي رفع اين مشکل تلاش کنند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html